Geemu and media mix: Theoretical approaches to Japanese video games / Geemu et media mix : Approches théoriques du jeu vidéo japonais

Volume 5, Issue 1, December 2015 / Volume 5, numéro 1, décembre 2015
Edited by / Dirigé par Martin Picard & Jérémie Pelletier-Gagnon

Introduction: Geemu, media mix, and the state of Japanese video game studies
MARTIN PICARD & JÉRÉMIE PELLETIER-GAGNON
Université de Montréal & University of Alberta
English | Français

Guest author / Auteur invité

8-Bit Manga: Kadokawa’s Madara, or, The Gameic Media Mix
MARC STEINBERG
Concordia University

Peer-reviewed articles / Articles avec comité de lecture

Kawaii Japan:  Defining JRPGs through the Cultural Media Mix
DOUGLAS SCHULES
Rikkyo University

Fold, Flip, Stick: Paper Mario, 2.5-Dimensionality and the Media Mix
ANDREW CAMPANA
Harvard University

Playing (with) the Trace: Localized Culture in Phoenix Wright
STEPHEN MANDIBERG
University of California, San Diego

Formation et développement des cultures autour de la « Geemu ongaku » (1980-1990)
YÔHEI YAMAKAMI & MATHIEU BARBOSA
Université des Arts de Tokyo

Guest authors / Auteurs invités

Pachinko: A game studies perspective
GEOFFREY ROCKWELL & KEIJI AMANO
University of Alberta / Seijoh University

Translation / Traduction

The Game Freaks Who Play With Bugs – In Praise of the Video Game Xevious
SHIN’ICHI NAKAZAWA
Translated by / Traduit par : JÉRÉMIE PELLETIER-GAGNON & TSUGUMI OKABE

Book Review / Compte-rendu  

Steinberg, Marc. 2012. Anime’s Media Mix: Franchising Toys and Characters in Japan. Minneapolis : University of Minnesota Press.
FRÉDÉRIC CLÉMENT
Université de Montréal
English | Français