Preserving play / Préserver le jeu

Special Issue, August 2018 / Numéro spécial, août 2018
Edited by / Dirigé par Alison Gazzard & Carl Therrien

Introduction
ALISON GAZZARD & CARL THERRIEN
University College London, Université de Montréal
English | Français

INTERVIEWS
Conducted by ALISON GAZZARD & CARL THERRIEN

Henry Lowood (Stanford University Libraries)

Andreas Lange (Computerspielemuseum)

Marco Accordi Rickards & Micaela Romanini (VIGAMUS)

PEER REVIEWED ARTICLES

Finding the invisible:
An experience-based methodology for selecting retrogame archaeology “sites”
JOHN AYCOCK
University of Calgary

Pirates, plateformes et participants:  
Théoriser les contributions des fans à travers l’histoire post-industrielle de la Sega Dreamcast
SKOT DEEMING et DAVID MURPHY
Université Concordia, Flinders University

The Speedrunning museum of accidents
RAINFOREST SCULLY-BLAKER
University of California, Irvine

The Game Inspector: a case study in gameplay preservation Game Inspector : une étude de cas sur la préservation du jeu
JAMES NEWMAN
Bath Spa University
English | Français

Incorporating curator, collector and player credibilities. Crowdfunding campaign for the Finnish Museum of Games and the creation of game heritage community /
Allier la crédibilité du commissaire, du collectionneur et du joueur. La campagne de sociofinancement du Musée Finlandais du Jeu et la création d’une communauté dédiée au patrimoine vidéoludique

JAAKKO SUOMINEN, ANNA SIVULA, MARIA B. GARDA
University of Turku
English | Français